Effektiv datadeling med Build moduler: Alt i én løsning!

Sømløse datatransaksjoner på tvers av moduler gjør kunde-, prosjekt- og kalkulasjonsdata mer effektivt. Alt i en løsning, med Buildmoduler.

Build-modulene er integrerte programvareløsninger utviklet for å hjelpe bedrifter i byggbransjen med å administrere kunder, prosjekter og kostnadsestimater mer effektivt.

Hvordan kan et sømløst system øke lønnsomheten din? 

I bygg og anleggsbransjen jobbes det ofte under et tidspress hvor en kan tjene godt på å være tidspresis, nøyaktig og strukturert. Dersom en aktør må benytte seg av ulike systemer på tvers av ulike leverandører, kan dette bli knotete og være med på å minske effektiviteten i tidspressede omstendigheter.

Et sømløst system med integrasjon av ulike systemer kan gi svært positiv effekt for en bedrift i bygg og anleggsbransjen på flere ulike måter.  
Effektiviteten i arbeidet øker betydelig ved å skape en sømløs og sammenkoblet arbeidsflyt, som betyr at du sparer tid og reduserer manuelle prosesser. Dette fører videre til at du kan øke produktiviteten på tvers av avdelinger og effektivisere arbeidsoppgaver der det er mulig. 

Med andre ord kan kalkylene fra ditt byggeprosjekt, informasjonen om dine kunder og selve prosjektstyringen kobles sammen. Dette gir deg svært god oversikt gjennom hele prosjekter, slik at ingenting går i glemmeboken. 

I tillegg vil en sømløs integrasjon mellom systemer forbedrer kundeopplevelsen betydelig. Når kundeinformasjon og historikk er tilgjengelig på et sentralt sted, kan du raskt svare på henvendelser, tilby mer personlig service til hver enkelt kunde og være mer forberedt til kundesamtaler.  

 
Effektiviser din bygg og anleggsbedrift med et sømløst system 

Vi i Buildit har over flere år jobbet med å utvikle et system som er enkelt nok for de små og omfattende nok for de store. Dette betyr at systemet vårt er tilpasset enhver bedrift uavhengig av størrelse. 
Buildsystemene er utviklet som en sømløs løsning, det vil si at modulene jobber sammen med hverandre. Det gjør at brukeren får en mer helhetlig og nøyaktig visning av data, bedre kontakt med kunden og høyere grad av kontroll gjennom hele prosjektet.

Våre kunder er strålende fornøyde med et integrert system som er tilpasset akkurat deres behov. Buildit prøver å tilpasse systemet til enhver kunde uavhengig av størrelse på kundens bedrift og omfanget av utfordringene kunden opplever.
Systemene er integrert slik at dashboard-funksjonen i systemet fremstår som en oppslagstavle for dine prosjekter. Det vil si at du selv kan sette opp og se relevant informasjon knyttet direkte til kundene og prosjektene dine. (Dette kan du lese mer om på produktsiden under “fordeler”)
Nedenfor står det mer informasjon om de ulike modulene som er best brukt sammen. 
 

Fire moduler mest brukt som integrerte moduler i Build systemet

mycontact er et CRM-system (Customer Relationship Management-system) som hjelper din bedrift med å administrere og bygge sterke kundeforhold. Det kan samle viktig informasjon om kunder, inkludert kontaktinformasjon, interaksjoner og salgshistorikk.  

myproject er et prosjektstyringssystem som lar deg opprette og administrere prosjekter som et prosjekthotell med styring av dokumenter, timelister, sjekklister og avvik. Systemet er integrert med MyContact og MyCalc, det vil si at du kan koble prosjekter til spesifikke kunder, deres relevante data og kostnadsberegningene koblet ditt kunden. 

mycalc er et program for kostnadsestimering/kalkulasjon. Systemet brukes til å lage nøyaktige beregninger for prosjekter og integreres med både MyContact og MyProject for sømløs tilgang til prosjektinformasjon og kundeinformasjon knyttet til prosjektene. 

myplanner er et planleggingsverktøy med Gantt-visning. En kan enkelt planlegge prosjektets aktiviteter og hvem som skal utføre hva. Verktøyet gir en god oversikt over hvilke aktiviteter som må gjennomføres før nye aktiviteter kan iverksettes.

Ved at Buildsystemene er sømløse, får kunden et godt grunnlag for analyse og rapportering. Dette kan gi verdifull innsikt for bedre beslutningstaking og strategisk planlegging for fremtiden. 
For eksempel, ved å integrere CRM-systemet mycontact med prosjektstyringsverktøyet myproject, kan du få bedre innsikt i kundeforhold og prosjektstatus. Hvis du i tillegg integrerer kalkulasjonssystemet mycalc, kan du knytte kostnadsestimatene til den spesifikke kunden og det relevante prosjektet. Planleggingsverktøyet myplanner kan forbedre hele prosessen ved at du får en god oversikt over alle aktiviteter som må gjøres på tvers av de andre modulene.

 Vil du se systemet og integrasjonen i praksis? Book demo nedenfor og få en uforpliktet demovisning!

 

Vil du lese mer? Vi har også nyttig informasjon om kalkulasjon, innkjøp, fremdriftsplan, prosjektstyring, sjekklister og avvik.

Forrige
Forrige

Hvordan øke lønnsomheten gjennom sterkere kundeforhold med et CRM-system for Bygg- og Anleggsbransjen

Neste
Neste

Få bedre kvalitet på dine prosjekter med skreddersydde sjekklister!